Vanliga frågor

Frakt & leverans

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar inom Sverige levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar.

Hur skickas min order?

Vi erbjuder flera olika fraktalternativ. DHL och PostNord levererar till närmsta utlämningsställe. UPS levererar hela vägen hem till din dörr.

DHL och PostNord är kostnadsfritt på order som överstiger 799 kr.

Kan jag spåra min order?

När din order skickas från oss får du ett mail med en spårningslänk.

Beställning

Kan jag avbryta min order?

Vi kan tyvärr inte garantera att vi hinner avbryta en lagd order. Men vi gör allt vi kan och rekommenderar att du kontaktar vår kundservice så snart som möjligt!

Var fyller jag i min rabattkod?

Du fyller i din rabattkod genom att klicka på “Har du en kampanjkod?” i kassan.

Kan jag ändra leveransadress?

Klarna gör en riskbedömning i kassan som avgör om du kan välja en annan leveransadress än den du är folkbokförd på.

Retur & byte

Hur gör jag ett byte?

Vid byte lägger du själv en ny order via hemsidan till det du vill byta till. Vi kommer att göra ett återköp på din första order vid mottagen retur.

Så här gör du vid ett byte:

 

  1. Fyll i returformuläret som bifogas i paketet. Var noggrann med att fylla i ordernumret som du finner på följesedeln. 
  2. Lägg returformuläret tillsammans med den produkt som du vill byta i ett paket, klistra på returfraktsedeln och lämna in försändelsen till ditt ombud. 
  3. Lägg en ny beställning på vår hemsida till det du önskar byta till. Du måste inte byta till samma produkt. Så fort vi har mottagit och registrerat din retur så återbetalas den första ordern.

Hur gör jag en retur?
  1. Fyll i returformuläret som bifogas i paketet. Var noggrann med att fylla i ordernumret som du finner på följesedeln.
  2. Lägg returformuläret tillsammans med den produkt som du vill returnera i ett paket. Klistra på returfraktsedeln och lämna in försändelsen till ditt ombud. 
  3. Så fort vi har mottagit, godkänt och registrerat din retur blir du återbetald för de returnerade produkterna.

Övrigt

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter / kommer inte in på kontot?

Om du har glömt ditt lösenord klickar du på “Glömt ditt lösenord?” vid inloggningsrutan. Skulle du ha andra problem med ditt kundkonto kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

OBS! Om ditt konto skapades innan november 2019 behöver du skapa ett nytt konto!

Hittar du inget svar på din fråga? Tveka inte med att kontakta oss!

E-mail: kundservice@itaboutdoor.se

Telefon: +46 10 884 82 25 (Vardagar 9-18)