Vanliga frågor

Frakt & leverans

Beställningar inom Sverige levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar.

Vi erbjuder flera olika fraktalternativ. DHL och PostNord levererar till närmsta utlämningsställe. UPS levererar hela vägen hem till din dörr.

DHL och PostNord är kostnadsfritt på order som överstiger 799 kr.

När din order skickas från oss får du ett mail med en spårningslänk.

Beställning

Vi kan tyvärr inte garantera att vi hinner avbryta en lagd order. Men vi gör allt vi kan och rekommenderar att du kontaktar vår kundservice så snart som möjligt!

Du fyller i din rabattkod genom att klicka på “Har du en kampanjkod?” i kassan.

Klarna gör en riskbedömning i kassan som avgör om du kan välja en annan leveransadress än den du är folkbokförd på.

Retur & byte

  1. Logga in på "Mina sidor" och välj "Min orderhistorik". Om du har glömt eller inte har ett lösenord, klicka på “Glömt ditt lösenord”. Om du har lagt en order skapas ett konto automatiskt.
  2. Välj den order du vill returnera. Klicka på "Registrera en retur" och ange vilka produkter som ska skickas tillbaka samt anledningen till returen. Tryck på "Skicka in formulär".
  3. Klicka på "Hämta fraktsedel". Skriv sedan ut din returetikett och fäst den på paketet.
  4. Emballera paketet väl. Produkten ska vara oanvänd med alla lappar och etiketter kvar! Lämna sedan in det hos ditt närmaste ombud. Tänk på att spara ditt returkvitto tills dess att vi mottagit ditt paket!
  5. Så fort vi tagit emot och godkänt din retur kommer vi att höra av oss. Återbetalning sker på samma sätt som ursprunglig betalning. I samband med återbetalningen av godkänd retur debiterar vi 59 kronor för returhantering.

För att byta en vara behöver du returnera den enligt instruktionerna nedan. Sedan lägger du ny order med produkten du vill byta till. Du återbetalas sedan för den ursprungliga varan inklusive eventuella fraktkostnader. Har du betalt med faktura hos Klarna så kommer denna att justeras inklusive eventuella fraktkostnader.

  1. Logga in på "Mina sidor" och välj "Min orderhistorik". Om du har glömt eller inte har ett lösenord, klicka på “Glömt ditt lösenord”. Om du har lagt en order skapas ett konto automatiskt.
  2. Välj den order du vill returnera. Klicka på "Registrera en retur" och ange vilka produkter som ska skickas tillbaka samt anledningen till returen. Tryck på "Skicka in formulär".
  3. Klicka på "Hämta fraktsedel". Skriv sedan ut din returetikett och fäst den på paketet.
  4. Emballera paketet väl. Produkten ska vara oanvänd med alla lappar och etiketter kvar! Lämna sedan in det hos ditt närmaste ombud. Tänk på att spara ditt returkvitto tills dess att vi mottagit ditt paket!
  5. Så fort vi tagit emot och godkänt din retur kommer vi att höra av oss. Återbetalning sker på samma sätt som ursprunglig betalning. 

Övrigt

Om du har glömt eller inte har ett lösenord, klicka på "Glömt ditt lösenord". Om du har lagt en order skapas ett konto automatiskt. Skulle du ha andra problem med ditt konto kan du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

Telefon: +46 10 884 82 25 (vardagar 9:00 till 16:00)
E-post: kundservice@itaboutdoor.se

Hittar du inget svar på din fråga? Tveka inte med att kontakta oss!

E-mail: kundservice@itaboutdoor.se

Telefon: +46 10 884 82 25 (Vardagar 9-18)