Ångerrätt och byte

Den lagstadgade ångerrätten är på 14 dagar men vi erbjuder alltid dig som kund 30 dagars öppet köp. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 30 dagar från det att du har tagit emot den beställda varan.

Vid retur eller byte fyll i retursedeln som medföljer i paketet. Om du använder den förprintade returadressetiketten behöver du inte lägga ut pengar för returfrakten vid byte.

Lämna in försändelsen till ditt närmaste Postombud. Returfrakten 59 kr regleras i efterhand när vi tar emot din retur. För byten bjuder vi på returfrakten.

Så här gör du ditt byte

  1. Klistra på returfraktsedeln på ditt paket och lämna in den hos närmaste PostNord-ombud. Tänk på att spara kvittot tills vi har meddelat dig om att vi har mottagit din retur!
  2. Lägg en ny beställning på vår hemsida till det du önskar byta till. Du måste inte byta till samma produkt.
  3. Så fort vi har mottagit och registrerat din retur skickar vi en returbekräftelse till dig via e-mail, därefter får du eventuella återbetalningar

Om en returnerad vara har använts i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion, har  G-hyttan Group AB rätt att göra ett avdrag för värdeminskningen på varan som kan uppgå till varans fullständiga pris.

Returpaket skickas till: ITAB , Enbärsvägen 18, 735 37 Surahammar.

Det finns även ett standardformulär från konsumentverket som du kan använda när du ångrat ditt köp, du finner det här!

Återbetalning

Returnerar du hela ordern återbetalas de avgifter du betalt i samband med köpet, d.v.s hela fakturans/följesedelns värde. Om du har valt att betala med kort eller direktbank kommer pengarna att återbetalas till samma kort/konto som du gjorde din betalning med.

Har du betalat mot faktura/konto återför vi pengarna till ditt konto. Du faktureras 59 kr om du använt vår förbetalda returadressetikett.

Det tar högst 7 dagar från att vi mottagit din retur tills du erhåller återbetalning.

Reklamation

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år efter köpet, dock inom skälig tid minst två månader från att ett fel upptäcks. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. Det är bra om ni kontaktar oss före reklamation för snabbare hantering av ärendet.

Vi betalar returfrakten vid reklamation eller felexpediering under förutsättning att du använder vår förprintade returadressetikett. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämdens beslut.

Transportskada ska anmälas inom skälig tid. Om du upptäcker att godset är transportskadat vid mottagandet bör detta anges på fraktsedeln redan när du kvitterar ut försändelsen.

Vid eventuell reklamation kontakta kundservice

Tel; 010 884 82 25

E-post: Kundservice@itaboutdoor.se

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig 300 kr för ej uthämtade paket som täcker våra kostnader.