Vanliga frågor

1. Var är min beställning?

Vi packar alla paket i turordning. När vi skickat ditt paket får du ett e-mail med spårningsinformation. När ditt paket anländer till ditt utlämningsställe skickas det ut en fyrsiffrig kod (sms avisering) till din mobil. Om du ej uppgett mobilnummer kommer en avi i brevlådan från PostNord.

2. Hur lång är leveranstiden?

Leveranstider ser du på vår hemsida på varje produkt. När du klickat i färg och storlek så dyker ett förväntat leveransdatum upp över "Lägg i varukorgen". När du lagt en beställning så ser du leveransdatum på din orderbekräftelse som skickats till din e-postadress. Om det av någon anledning skulle bli ett förändrat leveransdatum så återkopplar vi till dig via e-mail så snart som möjligt!

3. Var är min faktura?

Handlar du som privatperson mot faktura så hittar du fakturan i paketet. Om du valt konto så skickas fakturan via brev i början av månaden. Om du handlar som företag så skickas fakturan via brev.

4. Vilka betalsätt finns det och är det någon prisskillnad?

Kortbetalning och direktbetalning via banker. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Qliro AB, för att garantera en snabb och säker betalning. Inga avgifter för kortbetalning. 

Faktura privatperson. Vid betalning via faktura tillkommer en faktureringsavgift om 29 kronor.

5. Kan jag ändra/lägga till/ta bort på en befintlig order?

Om vi inte hunnit skicka din beställning så går detta bra. Order som har betalats med kort kan vi inte lägga till några varor på.

6. Vad är skillnaden mellan slutsåld/restnoterad?

Om en vara är slutsåld så kommer den inte in igen. Står det däremot restnoterad så skickas den utan extra kostnad så snart den finns i lager.

7. Är varan liten eller stor i storleken?

Vi anger ofta i produktbeskrivningen om varan är liten eller stor i storleken. Om inget annat anges är den normal i storleken.

8. Kan jag handla med kreditkort via telefon?

Nej det går inte. Kortbetalning går endast i vår lagerbutik eller på vår hemsida.

9. Vad kostar det mig att ej lösa ut/hämta mitt paket?

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig 250:- för ej uthämtade paket som täcker våra kostnader.

10. När är butiken i Surahammar öppen?

Måndag-fredag 10.00-18.00

Varje lördag 10:00-14:00

11. Vilka tider är kundtjänst öppen?

Våra telefonslussar har öppet 10:00-15:00

Det går alltid bra att skicka ett e-mail till oss.

12. Jag har glömt mitt lösenord /inlogg till webben hur gör jag?

Du kan återställa ditt lösenord här 

13. Hur returnerar jag ett paket?

I varje paket skickar vi med en retursedel och en returadressetiketten. Följ anvisningar som finns på retursedeln. Om du använder den förprintade returadressetiketten som medföljer i paketet behöver du inte lägga ut pengar för returfrakten. Lämna in försändelsen till ditt närmaste Postenombud. Returfrakten 59 kr regleras istället i efterhand när vi tar emot din retur eller byte. 

Läs fullständiga returvillkor här>

14. Betalningspåminnelse

Vi har nyligen haft ett problem med vår leverantör av påminnelsefakturor. Många påminnelser har skickats ut felaktigt och blivit försenade i postgången. Om du mottagit en påminnelsefaktura och du vet med dig att du betalat din faktura i tid så kan du ignorera det kravbrevet.

15. Kontakta oss

Telefon: 0220-308 60

E-mail: kundservice@itaboutdoor.se

Trygg e-handel